Membrele Comunitatii · Sfatul Juristului

Politica returnarii produselor

Desi reticenti asupra politicii de returnare a produselor achizitionate, consumatorii au inceput sa inteleaga ca este dreptul lor de a returna anumite produse, in situatia in care acestea prezinta anumite deficiente calitative.

Astfel, Legea privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora (L. 449/2003) stabileste ca vanzatorul este obligat sa va livreze produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare. Aceasta conformitate a produselor este indeplinita daca produsele livrate corespund descrierilor vanzatorului si au aceleasi calitati ca si mostrele sau modelele ce v-au fost prezentate, corespund obiectivului pe care il solicitati de la produse, iar vanzatorul este incunostiintat despre acesta si corespund scopurilor pentru care aceste produse sunt folosite in mod normal.

Daca la momentul vanzarii, produsele achizitionate se dovedesc a fi neconforme, aveti dreptul la repararea, inlocuirea produsului achizitionat, reducerea pretului sau chiar incetarea contractului, cu consecinta restituirii de catre vanzator a pretului incasat.

Orice reparare sau inlocuire a produselor trebuie sa aiba loc intr-o perioada ce nu poate depasi 15 zile calendaristice. Acest termen se calculeaza fie de la data la care ati incunostiintat vanzatorul despre existenta neconformitatii, fie de la data la care ati predat produsul catre vanzator pentru a fi supus reparatiei sau inlocuirii.

De asemenea, foarte important de mentionat este faptul ca repararea produsului trebuie sa se faca numai cu piese noi, iar repararea sau inlocuirea produsului nu trebuie sa genereze nici un cost din partea dumneavoastra, toate costurile, inclusiv cele postale, de manipulare, de diagnosticare, manopera, etc. fiind suportate exclusiv de vanzator.

In cazul in care nu beneficiati nici de repararea, nici de inlocuirea produsului, sunteti  indreptatit sa solicitati incetarea contractului, cu consecinta fireasca a returnarii pretului. Ce trebuie insa sa cunoasteti este faptul ca nu puteti obtine rambursarea pretului daca produsul nu are defectiuni majore.

Atentie, insa! Pentru a putea beneficia de aceasta garantie de conformitate, trebuie sa aduceti la cunostinta vanzatorului deficientele constatate intr-un termen de 2 luni calculat de la data la care ati constatat deficienta.

In ceea ce priveste tranzactiile online, trebuie sa stiti ca legea prevede un termen de 14 zile de returnare a produselor achizitionate online, termen care poate fi prelungit pana la 1 an in situatia in care vanzatorul nu va pune la dispozitie formularul de returnare. In caz de returnare a produsului, vanzatorul este obligat sa va restituie banii in 30 de zile.

Foarte important de retinut este faptul ca aceste reglementari se aplica doar cumparatorilor persoane fizice, nu si persoanelor juridice, iar eventuale reclamatii sau sesizari adresate catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului pot fi formulate doar de catre persoane fizice!

Bine de stiut!

Av. Madalina Dascal

 

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s